Проекти


 Здорові діти — нація здорова!                                         
Багата Україна і чудова!
То ж, діти, ви здоровими ростіть,
В майбутнє добрими ідіть!
Звернення до учнів
Сучасна нормативно-правова база освіти передбачає не тільки турботу про здоров'я підростаючого покоління, а й виховання в молоді засад здорового способу життя, турботу про власне здоров'я тощо.
  Загальновідомо, що найціннішим для кожної людини є здоров'я. Про здоров'я ми пригадуємо й замислюємось над ним, як правило, тоді, коли його не маємо чи коли маємо з ним якісь негаразди.
  Школярі дуже часто чують вислів «здоровий спосіб життя». Який зміст прихований у цих трьох словах? Як треба жити, щоби про тебе сказали, що ти ведеш здоровий спосіб життя? Коли треба починати впроваджувати здоровий спосіб життя? Можливо, це варто робити після закінчення школи, а можливо, як завжди, з наступного понеділка? Але чи варто відкладати на завтра те, що можна зробити сьогодні? Почни ранок із простих гімнастичних вправ. Вийди на вулицю та вдихни на повні груди. Відмовся від цигарки, коли її тобі пропонують підлітки. Повір, така відмова не зруйнує твого авторитету серед однолітків. Не ризикуй і не вживай наркотиків. Почати просто, але відмовитися - складно. Подумай про власне здоров'я та здоров'я твоїх майбутніх дітей.
  Візьми участь у проекті: «Вести здоровий спосіб життя – це модно!»
Тип проекту:   дослідницько – інтегрований
Мета: формування освіченої, творчої особистості, становлення її фізичного і морального здоров'я; збереження і зміцнення здоров'я молоді, формування позитивної мотивації щодо здорового способу життя, культури здоров'я, профілактики пияцтва, наркоманії, СНІДу; популяризації знань правил безпеки життєдіяльності дітей ; навчання умінню прогнозувати небезпечні ситуації та знаходити правильні рішення щодо безпечного виходу з цих ситуацій;  навчання життєвим навичкам – здатність до адаптації, позитивної поведінки і подолання труднощів повсякденного життя; виховання у дітей поваги до працівників різних професій; навчання дітей спілкуванню та вмінню звернутися за допомогою у відповідні органи.
   Загальноосвітня школа дає широкі можливості впливати на учня, готувати його до активного життя. Тому проект "Вести здоровий спосіб життя – це модно" є актуальним для нашої школи.
Реалізація проекту «Вести здоровий спосіб життя – це модно!»:
Міні – проекти:
-«Рухливі ігри – запорука здоров’я дитини!» (1-2 класи) – координатори Роспасієнко Л.І., Гапон Т.І.;
- «Здорове харчування та вітаміни» (3 клас) - координатор Ковальова В.О.  ;
-«Режим дня і здоров’я» (4-5 класи)  - координатори Деревянченко Т.С., Сергієнко Г.К.;                      ;
- «Ранкова гімнастика для всіх» (6 клас) – координатор Сиромят Т.П.;;
- «Правильне харчування та здоровий сон – запорука міцного здоров’я» (7 клас);  - координатор  Шерстюк В.В.;
- «Народні корені здоров’я» (8 клас) – координатор Бичкова К.М.;
- Акція «Кумири проти» (9клас) – координатор Жуікова О.М.;
- «Ні – наркотикам і нікотину» ( 10 клас) – координатор Рехіна Ю.Л.

  Умови реалізації проекту: вибрана проблема має бути посильною для розв'язання школярами; потрібні чітке планування діяльності й послідовне дотримання етапів проекту; обґрунтування часових меж і кола учасників; підтримка діяльності педагогічним колективом; доступ до засобів масової інформації; інформування про результати проекту; обов'язковість оцінювання внеску кожного учня за результатами проекту.

  Ресурси: приміщення для проведення заходів; папір для випуску стіннівок, листівок, листів-звернень, анкет тощо; фломастери, кулькові ручки.
Форми роботи. Моніторинг здоров'я учнів, пізнавальні тренінги, діалогічні, інформаційно-просвітницькі заходи, практичні заняття, консультації, конкурси учнівських плакатів, малюнків, творів-ессе, постійно-діючі книжкові виставки, культурно-масові , спортивні заходи та інше.
Механізм управління та здійснення контролю за реалізацією проекту.
Координація та контроль за реалізацією проекту здійснює адміністрація школи, яка співпрацює з органами охорони здоров'я, соціальними службами для молоді.
Сфера використання. Виховна робота у школі, організація самоврядування, оновлення змісту виховання, пошук нових виховних технологій.
Очікуваний результат.         Виконання проекту - це:
   Вдосконалення системи роботи, спрямованої на зміцнення здоров'я учнів, оволодіння ними навичками здорового способу життя, застосування народних традицій, загартовування тіла і душі, відмова від шкідливих звичок; інтеграція навичок  здорового способу життя у навчально-виховний процес.
  Прищеплювання дітям знань, умінь і навичок, які допоможуть їм протягом усього життя зберігати і зміцнювати своє здоров'я.
1.   Підвищення загального рівня фізичного здоров'я учнів.
2. Підвищення опірності організму учнів до шкідливих факторів впливу навколишнього середовища.
3.   Зниження показників захворюваності, тривалості гострої захворюваності.
4.   Позитивна динаміка емоційного стану школярів.
5. Формування ціннісного ставлення до здоров'я, що містить свідоме і відповідальне ставлення учнів до своєї поведінки, яка впливає на стан здоров'я.
6. Збільшення обсягу рухової активності дітей відповідно до індивідуальної фізіологічної потреби у фізичному навантаженні.
7.  Зміна соціального менталітету батьків та формування у них навичок участі у різноманітних позашкільних формах виховної роботи.

ПРОЕКТ ЗДОРОВИМ БУТИ - МОДНО
Традиційним у НВК стало проведення щорічних декад  з основ здоров’я та місячника  «За здоровий спосіб життя». В рамках місячника проводяться такі заходи:
виховні години – «Здоровий спосіб життя – обов’язок кожного громадянина України», «Куріння – шкідлива звичка», «Про шкідливість алкоголю», «Алкоголь і особистість людини», «Алкоголь – друг чи ворог?», «СНІД – загроза людству»;
тематичні інформаційно-пізнавальні хвилинки – «Життя – найвища цінність»;
класні години спілкування з батьками: - «Що ваші діти повинні знати про алкоголь , тютюн і коноплю?»;
анкетування учнів на виявлення шкідливих звичок;
бесіди медичного працівника: - «Туберкульоз-чума ХХ століття», «Як захиститися від інфекції?», «Значення правильного харчування для здоров’я людини», «Спорт – запорука здоров’я»;
робота мобільного консультпункту  (зустріч учнів і батьків з лікарями ЦРЛ).
Вдалою формою роботи з даної проблеми є проведення загальношкільних конференцій «Виховуємо загальнолюдські цінності», «Здоровий спосіб життя», «Алкоголь туманить розум і вбиває душу», в роботі який беруть участь учні, педагоги, батьки, громадськість.
Учнівським органом самоврядування є шкільний парламент, який приділяє значну увагц вирішенню даної проблеми. В нього створена Комісія спорту та здоров’я, яка:
-          організовує спортивні ігри та змагання,
-          спортивні перерви,
-          просвітницьку роботу з пропаганди здорового способу життя,
-          допомагає вчителям фізичної культури в організації тижнів спорту та здоров’я,
-          здійснює контроль за відвідуванням секцій та гуртків учнями з групи ризику.
Весь трудовий колектив закладу веде активний, здоровий спосіб життя. Він є прикладом для наслідування дитячому колективу.
Велику роль у формуванні, у виборі способу життя наших дітей належить сім’ї, батькам.
…Здорова родина – здорова дитина. У цих двох поняттях прокладено міст. Хай міст цей єднає батьків і дітей, щоб правильно й радісно жити, іти по життю із девізом в руках «Здоров’я потрібно цінити».
Тому батьки учнів навчального закладу є ініціаторами та активними учасниками багатьох виховних заходів, які формують здоровий спосіб життя. Багато з них є прикладом для наслідування.
Колектив навчально-виховного комплексу впевнений,що лише спільними зусиллями дитячого, трудового колективів, педагогів, батьків,громадськості може досягти певних успіхів у формуванні здорового способу життя підростаючого покоління. Адже всі покоління повинні знати, що здоровим бути завжди модно!.

Мета проекту: Поширення знань про здоров’я, здорового способу життя у середовищі неповнолітніх і залучення до просвітницької діяльності серед однолітків.
допомога шкільній молоді у розумінні переваг здорового способу життя, заохочення їх до здобуття знань, умінь і навичок.
виховувати культуру здорового способу життя, переконання учнівської молоді в тому,що здоров’я- це сучасна мода, це формування справжнього ідеалу здорової людини

Вид проекту: соціальний, інформаційно-дослідницький;          
за тривалістю-довготривалий;              
за кількістю учасників – груповий.
Гасло:Головним скарбом життя є здоров’я
Завдання проекту:
1.                  Організація роботи щодо відбору і систематизації матеріалу за темою «Здоровим бути модно!»
2.                  Формування особистісних мотивів серед однолітків для реалізації проекту «Здоровим бути модно!»
3.                  Формування вмінь і навичок щодо визначення життєвих цінностей, відповідального ставлення до власних вчинків і власного здоров’я, навчання оцінювання ситуації ризику, прийняття відповідних рішень і вміння протистояти соціальному тиску.
4.                  Розвиток комунікативних умінь і навичок, інтелекту культурного рівня старшокласників.
Стадії організації та реалізації проекту:  Організація виставок науково-популярної літератури, періодичних видань із питань збереження та зміцнення здоров’я людини (5-11 класи).
  1. Проведення спартакіади й змагань різного рівня (шкільного й міжшкільного), зустрічі з видатними спортсменами рідного краю.
  2. Щомісячний випуск газети «Шкільний зорепад» з рубрикою «Твоє здоров’я в твоїх руках», які надають достовірну інформацію, поради про те, як правильно організувати робочий день і відпочинок, як протистояти стресові, як подолати негативні емоції та інше.
  3. Участь в молодіжному проекті «Молодь за життя без шкідливих звичок» з метою поширення знань про здоровий спосіб життя у середовищі неповнолітніх, формування справжнього ідеалу здорової людини.
  4. Формування фонду відео лекторію на теми здорового способу життя, які мають за мету показати підліткам реальну картину негативного впливу шкідливих звичок на організм людини сприяти усвідомленню того, що нічого ціннішого за здоров’я в житті людини немає.
  5. Створення творчої групи при шкільному парламенті (комісія здоров’я та спорту),що є організатором виховних заходів для учнів середніх і молодших класів:
-          виставка малюнків «Спорт – запорука здоров’я», «Шкідливі звички», «Способи загартовування організму»;
-           виставка стіннівок до Всесвітнього дня боротьби з туберкульозом та до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом, Обери здоров’я – обери життя.
Цільова категорія учні 8-11 класів
Форми роботи:
I.Діяльність родинного клубу «Берегиня». 2.Діяльність «Маминої школи».З .Діяльність батьківського всеобучу. 4.Відеолекторій. 5.Цикл бінарних уроків «Хімія, біологія».       6.Профілактичні тренінги. 7.Корекційна робота. 8.Тематичні виховні години та години спілкування.    9.Тематичні вечори.10.Створення тематичної шкільної газети.11. Круглі столи.12.Загальношкільні заходи ( свята, акції, КВК, брейн-ринги, конференція).13.Зустрічі.14. Диспути.15.Тестування (анкетування, опитування).16.Рейд -перевірки.
Функції учасників проекту:
Куратор програми - Плахотна Т.Г -заступник директора з виховної роботи :
-        планування підрозділів програми;
-        методична допомога;
-        контроль;
-        координація дій, розподіл обов’язків;
-        робота з педагогічними працівниками;
-        організаційні питання;
-        аналіз роботи.
Заступник директора з виховної роботи -Плахотна Т.Г.
-        діяльність родинного клубу "Берегиня";
-        діяльність "Маминої школи";
-        діяльність батьківського всеобучу;
-        проведення тренінгів.
Психолог – Клименко С.О.
-        діяльність гуртка " Я і особистість";
-        проведення тренінгів;
-    координація діяльності соціально - психологічного центру;
             -    проведення діагностики;
-        збір матеріалів для моніторингу;
-        індивідуальна робота.
Педагог - організатор – Кобиляцька Л.Ф.
-        робота з волонтерами;
-        координація роботи органів шкільного самоврядування;
-        проведення масових заходів;
-        тематична дискотека;
-        шкільний прес - центр;
-        робота оформлювача.
Вчителі біології та основ здоров’я –Кобиляцька Л.Ф. та Проненко І.А.
-    тематична газета;
-         тематичні уроки з біології та основ здоров’я( Кобиляцька Л.Ф. Проненко І.А;
-         бінарні уроки хімія - біологія (Швець Г.І., Кобиляцька Л.Ф.);
Класні керівники
-   тематичні виховні години;
-   тематичні години спілкування.

Моніторинг проекту:
1 .Анкетування.
2.Опитування.
3.Засідання координаційної ради.
4.Робочі зустрічі учасників програми,
5.Круглі столи вчителів, батьків, дітей.
6.Шкільна газета, фотографії, відеокасети.
7.Складання звітів за проведену роботу по проекту.

Очікувані результати:
  1. Розширення знань учнів про здоровий спосіб життя, про вплив шкідливих звичок на організм дитини, про способи збереження та зміцнення здоров’я.
  2. Підвищення підліткам самооцінки та вміння робити власний вибір в бік мотивації здорового способу життя.
  3. Усвідомленння особистої і громадянської відповідальності за своє майбутнє життя і здоров’я.
  4. Допомога іншим.
  5. Звернення за допомогою в разі необхідності до компетентних фахівців.
  6. Розвиток таких важливих у житті навичок, як уміння протистояти негативному впливу інших.
  7. Створення атмосфери довіри між педагогічним , учнівським колективами та батьками в питанні здорового способу життя.
  8. Сформування необхідності в організації здорового дозвілля (заняття спортом, музикою, мистецтвом і т.д.).
  9. Збільшити число сімей та батьків, які власним прикладом допоможуть формувати дітям навички здорового способу життя.

Авторський проект виховної роботи  «Моя сімя»
Проект розроблений на основі діагностичних даних про дітей та їх батьків для реалізації у 5 - 9 класах. Зміст кожної форми і методу роботи передбачає співпрацю батьків і дітей. В процесі реалізації змісту завдань проекту використовуються  традиційні і нетрадиційні форми і методи роботи з учнями і батьками: години класного керівника, години спілкування, конкурси, тренінги, рольові ігри, брейн - ринги, вікторини та ін.
Даний проект розрахований на вчителів, які прагнуть відійти від усталених стереотипів виховання і працювати по-новому.
Враховуючи принципи та ідеї Загальної декларації прав людини, Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті, Концепції національного виховання, керуючись концептуальними підходами до виховання підростаючого покоління, головним завданням виховної роботи визначено: формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям гідності, виховання почуття патріотизму, загальнолюдських та родинних цінностей, дбайливого ставлення до природи та любові до рідного краю, формування позитивної мотивації громадян на здоровий спосіб життя.
Клас – сім’я об’єднує і згуртовує дітей, батьків, вчителів.
Клас – сім’я - це оберіг, де кожен відчуває себе захищеним, де вчаться бути щасливими, де розвиток особистості - педагогічне кредо.
Ідея проекту – створення сприятливих умов для розвитку цілісної, фізично здорової, творчої, освіченої, вихованої, родинно-зорієнтованої особистості.
Мета проекту -  виховання цілісної особистості, активної в родині, довкіллі, яка здатна до самореалізації, саморозвитку.
Основними принципами проекту є:
- єдність національного і загальнолюдського;
- активність, самодіяльність і творча активність вихованців;
- демократизація виховання;
- безперервність і наступність виховання;
 - єдність навчання і виховання;
 - диференціація і індивідуалізація виховного процесу;
- гармонізація родинного і суспільного виховання.
Завдання проекту:
-                                   Забезпечення єдності навчання і виховання для здійснення мети формування компетентної особистості.
-                                   Посилення ролі сімї у виховання дітей.
-                                   Підвищення ефективності роботи учнівського самоврядування.
-                                   Досягнення оптимального рівня сформованості в учнів позитивної мотивації до ведення здорового способу життя.
Змістом проекту передбачено залучення гімназистів до активної творчої діяльності та створення умов для всебічного розвитку особистості.



У здоровому тілі здоровий дух!
Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети
Англійська мова, фізична культура, інформатика
Навчальна тема
Цей проект розроблятиметься для вивчення шкільного курсу "Англійська мова" для теми " Світ спорту".
Вік учнів, клас
12-13 років, 7 клас
Стислий опис проекту
У проекті задіяні учні 7 класу. Робота над проектом здійснюється в рамках вивчення теми:"Світ спорту" курсу "Англійська мова". На початку роботи вчитель здійснює опитуваня учнів з видів спорту США, Британії та України. Кожній з трьох груп надається тема проекту, яка розкриватиме одне з трьох питань. Учні мають проаналізувати, які види спорту з’явилися в кожній з країн та дати їм стислу характеристику. Вони повинні спробувати знайти, які види спорту якої країни є найбіль популярними у світі. Кінцевим продуктом проекту, за вибором групи, може бути презентація PowerPoint, буклет або газета.
Повний План вивчення теми
План вивчення теми [1] План впровадження проекту[2]
Навчальні цілі
Після завершення проекту учні зможуть: -Визначити, які види спорту притаманні Британії, США та Україні; -Дати характеристику окремим видам спорту; -Розповідати про змагання з даного виду спорту; -Розповідати про спортивні клуби і секції; -Навести причини, чому спорт важливий у житті людини; -Розповідати про улюблених спортсменів з обраного виду спорту; -З’ясувати види спорту якої країни є найбільш популярні у світі.
Формуються навички 21 століття: -Здатність оригінальності в діяльності -З’ясування причинно-налідкових зв’язків, ґрунтовне доведення та розуміння ідей; -Здійснення вибору та прийняття комплексних рішень -Оформлення, аналіз та синтезування інформації для вирішення проблем та відповідей на запитання -Гнучкість та готовність до застосування необхідних компромісів з метою здійснення спільного завдання; -Вміння швидко та ефективно шукати інформацію, критично та компетентно оцінювати інформацію, вміння вірно та творчо використовувати дані для вирішення проблем; -Базове розуміння етичних/правових питань, пов’язаних з доступом до та з використанням інформації; -Ефективне використання часу та розподіл робочого навантаження; -Бажання і здатність навчатися протягом всього життя; -Належна та продуктивна праця разом з іншими; -Виявлення чесної та етичної поведінки.
Опис оцінювання
Мозкова атака[3] є одним з найцікавіших прийомів, який стимулює учнів к дослідженню проблеми.Перевага цього прийому у тому, що він заставляє учнів аналізувати знання, що вони вже мають, формулювати питання з данної проблеми. Цей прийом використовується під час показу початкової презентації вчителя[4], що спрямована на формуюче оцінювання в рамках проекту. Проект має між предметні зв'язки, тому є доцільним оговорити та узгодити планування діяльності[5] за всіма етапами проекту з його учасниками. Самооцінювання[6] і рефлексія[7] дають учням можливість оцінити власний прогрес, свої думки і своє навчання, методи їх поліпшення. Відгук однолітків допомагає учневі побачити якісні характеристики своєї роботи, а також ще раз звернутися до критеріїв при оцінюванні інших учасників[8]. Для виконання проекту вчитель використовує бланки контролю[9] за діяльністю груп учнів, на підсумковій конференції - крітерії оцінювання учнівських робіт[10].
Діяльність учнів та вчителя
Перший тиждень. На початку заняття вчителем здійснюється опитування учнів за темою уроку. Після чого учитель демонструє презентацію[11], яка висвітлює основні питання «Спорт у Британії», «Спорт у США», «Спорт в Україні», моделює проблемну ситуацію. Для визначення навчальних цілей, школяри заповнюють контрольні списки [12][13]та форми, і об’єднуються в групи з урахуванням їх здібностей. Отримавши проблемні питання діти, використовуючи стратегію план проекту[14], висувають перші ідеї щодо реалізації проекту. Учні складають план проектної діяльності своєї групи, визначають ролі та обв’язки кожного в групі. Визначають форму кінцевого продукту та отримують контрольні списки до цих продуктів. (Доцільним є створення комплексу продуктів, наприклад: буклет та презентацію). Учні отримують пам’ятку «Правила роботи за ком’ютером[15]». Батьки отримують буклет «Пам’ятка для батьків під час роботи над проектом[16],[17]».
Другий тиждень. Відповідно до плану проектної діяльності[18], кожна з груп здійснює пошук нa веб-сайтах[19] (заповнюючи контрольні списки щодо використання веб-сайтів[20]) необхідної для проекту інформації, аналізує отримані дані. Створюючи продукт проекту діти аналізують результат з контрольним списком та формою оцінювання відповідного ресурсу (буклету, презентації). Одними з обов’язкових умов є вказування першоджерела, збереження авторського права. Серед учнів проводиться само оцінювання та рефлексія щодо виконання проекту, за результатами яких вчитель коригує роботу учнів. Використовуючи контрольні списки група (за потреби) корегує свій план, обов’язки членів команди. Вчитель, використовуючи контрольні списки зворотнього зв’язка від однолітків, контролює процес кооперації у групі. Учасникам проектів пропонується розповсюдити створені тематичні буклети[21],[22] серед учнів, вчителів школи (можна у вигляді плакату в школі або в електронному вигляді на сайті ЗНЗ) для обговорення таких явищ у суспільстві. Після чого, проект є завершеним. Кожна група презентує створені продукти[23] й здійснює само та взаємооцінку (роль вчителя, як оцінюючого мінімізовано).
Відомості про автора

Інтернет в нашому житті

Основний та другорядні навчальні предмети

Інформатика

Навчальна тема

«Інтернет»

Вік учнів, клас

11 клас 15-16 років

Стислий опис

Проект має на меті сформувати в учнів навички користування інформаційними технологіями, розробляти та проводити дослідження по запропонованій темі і робити висновки на їх базі. Учні повинні дослідити використання Інтернет методом опитування в школі та використання ресурсів Інтернет. Учні повинні вивчити сервіси Інтернет та можливості, які вони надають. Для отримання доступу до Інтернету учні повинні вивчити порядок під’єднання до мережі Інтернет. Всі результати робіт будуть представлені при проведенні конференції на задану тему.

Повний План вивчення теми

Навчальні цілі

Вчитель ставить для себе за мету виховати в своїх учнях навики до роботи в групах. Формує склад груп, але підводить учнів на самостійне обєднання, та визначення керівника групи. Доводить групам тему, демонструючи учительську презентацію. Надає можливість кожній групі скласти план роботи та обирання порядку тематичних питань. Навчальною метою вчитель ставить поглиблення знань при роботі з Інтернет та можливостей Інтернет, правильним використанням ресурсів Інтернет.
Під час проведення досліджень спрямовує учнів :
1. Доцільний та оптимальний вибір wiki-статі учня;
2. Визначення кількості інформації для розташування;
3. Вибір відповідального за наповнюваність wiki-статі і в подальшому;
4. Навчання працювати в групах;
5. Обирання актуальні питання по темі;
6. Роботу з опитуваною аудиторією;
7. Вміння висловлювати власну думку при проведені аналізу;
8. Створення інформативну публікацію;
9. Складання презентації, котра показує результат групової роботи.
Провести оцінювання результатів роботи груп.
Залучити гостей для проведення конференції.

Опис оцінювання


1. До початку проекту проводиться а) діагностика навчальних потреб учнів б) рівня їх фактичних знань учнів з теми [2]
2. Під час проведення проекту проводиться: a) анкетування для групування учнів та розподілення ролей, б) відслідковування ходу виконання роботи, в) контроль за дотриманням вимог до блогу
3. По завершенню проекту проводиться:
а) представлення wiki-статя учнята оцінювання за допомогою оцінювання вікі-статті,[3]
б) представлення [4] та оцінювання презентації,[5]
в) представлення [6] [7] та оцінювання учнівського бюлетеня [8]

Діяльність учнів

Перед проведенням проекту вчитель повинен поспілкуватисяі з батьками учнів та взяти в них дозвіл на публікацію робіт їхніх дітей в інтернеті,[9] а також дозвіл на використання інтернет матеріалів.[10] До початку проекту. Вчитель проводить бесіду з учнями з використанням презентації[11]. Учні переглядають презентацію вчителя, виконують завдання для визначення навчальних потреб, таблиці З-Х-Д [12], відповідають на змістові питання у формі комп’ютерного тестування та тестерів, знайомляться з тематичним та ключовим питанням, намагаються дати на них відповіді, висувають гіпотези. Під час заповнення учнями таблиці З-Х-Д вчитель переглядає результати виконання завдань 1 і 2, з’ясовуючи рівень підготовленості учнів з урахуванням комп’ютерного тестування . Вчитель формулює завдання для різних груп на основі даних отриманих в он-лайн опитувальнику [[13]]. Формує різноінтелектуальні групи з урахуванням результатів домашнього анкетування множинного інтелекту. Кожна група обговорює своє завдання , планує його та складає сценарій своєї роботи. Створюють схему діяльності та розподіляють між собою обов’язки.
Під час проведення дослідження. Перед початком своєї роботи учні отримують від вчителя контрольний листок самооцінки блога, за яким постійно відслідковують відповідність блогу критеріям подальшого оцінювання їх роботи. Далі вони досліджують матеріали в бібліотеках, друковані та електронні публікації. Учні виконують дослідження та створюють у якості журналу ведення спостережень та дослідження блог своєї групи, де записують сформульований ними план дослідження, гіпотези, відмічають хід роботи та отримані результати, а також сформульовані висновки. Результати опитуваннь оформлюють у вигляді діаграм [14], створюють власну презентацію, де висвітлюють результати свого дослідження.[15] Створюють інформаційний бюлетень [16][17], де розміщуюють інформацію про результати пошуку у ході експерименту, та wiki сторінку учня wiki-статя учня групою 3.
Для забезпечення спільної роботи, для формулювання узгоджених висновків дослідження, розподілення обов’язків та представлення звіту, надсилання власних матеріалів учні використовують Skype. Отримавши результати експериментальної діяльності, зберігають знайдені відомості, зображення в папці своєї групи, записують адреси знайдених ресурсів у список використаних джерел Посилання на ресурси [18]. Знаходять зображення, адреси ресурсів та зберігають в списку посилань.
По завершенню роботи над дослідженням учні заповнюють форму самооцінювання власної роботи в групі та отриманих в ході роботи навичок щодо виконання досліджень. Для оформлення результатів виконання дослідів вчитель надає учням шаблон звіту. Завершується проект підготовкою звіту Шаблон, звіту про досліди та конференцією. Вчитель розвиває навички самоспрямованості учнів у навчанні, використовуючи різні інструкції.


Основи здоров'я

Навчальна тема

«Життя і здоров’я людини »

Вік учнів, клас

5 клас, 11 -12 років

Стислий опис

Основною задачею проекту буде необхідність навчити кожну дитину науці здоров’я, правильно обирати для вживання здорові ,якісні продукти харчування. В процесі роботи над проектом учні навчаться визначати якість та енергетичну цінність харчових продуктів , хімічний склад за написами на упаковці, дізнаються про хімічні харчові добавки, генетично-модифіковані організми і їх значення для здоров'я людини. Мета проекту - сформувати здоровий спосіб життя людини для покращення якості життя, попередження хвороб та передчасної смертності в майбутньому.

Повний План вивчення теми

Навчальні цілі

·         1.Розвиток, впровадження та донесення нових ідей до інших
·         2.Оформлення, аналіз та синтезування інформації для вирішення проблем та відповідей на запитання .
·         3.Прийняття відповідальності за результати спільної роботи.
·         4.Розуміння, усвідомлення ролі ефективного спілкування, створення та використання різних видів спілкування: усного, письмового та за допомогою мультимедіа-засобів в різноманітних формах та в різних умовах.
·         5.Вміння швидко та ефективно шукати інформацію, критично та компетентно оцінювати інформацію, вміння вірно та творчо використовувати дані для вирішення проблем.
·         6.Належне використання цифрових технологій, інструментів та/або комунікаційних мереж для доступу, управління, інтегрування, оцінювання та створення інформаційних даних для успішного функціонування в суспільстві економіки знань.
·         7.Використання комп’ютерних технологій як інструменту для спілкування, досліджень, організації, оцінювання інформації, володіння базовим розумінням етичних/правових питань, пов’язаних з доступом та використанням інформації.
·         8.Належна та продуктивна праця разом з іншими .
·         9.Ефективне використання часу та розподіл робочого навантаження

Опис оцінювання

Упродовж всієї навчальної теми проводиться оцінювання, щоб допомогти учням розвивати навички мислення вищих рівнів, навички 21 століття при розробці змісту учнівських проектів та здійснювати моніторинг власного навчання використовуючи З-Х-Д таблиця та діаграма Вена . Для оцінювання навчальних потреб учнів, їх попередніх знань на початку вивчення теми організоване обговорення ключового запитання, вчитель занотовує відповіді учнів та їх думки, щоб використовувати ці нотатки для подальшого планування своєї діяльності і обговорити їх докладно на індивідуальних і групових консультаціях. Учні з самого початку роботи над проектами використовують , контрольний список для вікі , в залежності від того, яку форму представлення результатів роботи в проекті вони обирають, щоб скеровувати своє навчання, відслідковувати тенденції та здійснювати самооцінку свого просування у навчанні. Оцінювання здійснюється вчителем щоденно на основі спостережень та перегляду продуктів діяльності учнів. Щотижнево проводяться призначені за особливим розкладом консультації за участю окремих учнів та груп для моніторингу прогресу та відповідей на запитання учнів. Запросіть учнів використовувати Форму оцінювання продукту проекту, щоб допомогти їм здійснювати самооцінку роботи та постійно отримувати оцінювання однолітків до того, як робота в проекті буде завершена. Та ж сама Форма оцінювання використовується і для оцінювання їх кінцевої роботи на вікі-сайті . Остаточна оцінка за тему виставляється з врахуванням оцінки за вікі .

Діяльність учнів

1 день Навчальна тема розпочинається з ознайомлення учнів з тематикою дослідження та заповнення учнями опитувальника Вхідний тест до вивчення теми , з допомогою якого визначається рівень знань учнів. Наступний крок – ознайомлення учнів з учительською презентацією, в якій представляється ключове запитання :
·         Та оголошуються тематичні питання проекту:
·         Які чинники впливають на наше здоров’я ?
·         Що таке енергія  ?
·         В яких продуктах харчування міститься більше енергії?
·         Що таке етикетка  ?
·         Що таке вітаміни?
·         Які бувають вітаміни ?
Під час дослідження учні об’єднаються в три групи. Кожна група отримує своє завдання. На кожному етапі проводиться оцінювання учнів.
·         •Перша група учнів проводить соціологічне опитування учнів , працює в Інтернеті з метою виявлення та дослідження найпопулярніших серед дітей продуктів харчування .
·         •Друга група – аналізує, порівнює отримані дані
·         •Третя – на основі проаналізованої інформації складає .
Далі з допомогою мозкового штурму таблиця З-Х-Д та діаграми , учні працюють над питанням «Чи може «читання» етикетки зробити мене енергійною та бадьорим?»Для ознайомлення учнів із завданнями для досліджень пропонується учительський документ для фасилітації – , який розміщується в Інтернеті. Після чого вчитель представляє учням списки оцінювання робіт.
·         1 тиждень.
Вчитель роздає інструкції та правила роботи за комп'ютером, інструкції для пошуку інформації в мережі Інтернет. Учні здійснюють пошук необхідної інформації. Проводять соцопитування та пошук необхідної інформації в мережі Інтернет, учитель роздає Контрольний список для оцінки веб-сайтів . Оцінюють отриману і знайдену в Інтернеті інформацію згідно до критеріїв, що роздаються вчителем. При використанні матеріалів в проектній діяльності учні вказують посилання на джерело інформації. Посилання на знайдені матеріали розміщуються на вікі-сайті, що створено для розміщення проміжних результатів. Вікі -сайт створюють учні для збирання та систематизації інформації. Учні спілкуються між собою з приводу своєї проектної діяльності за допомогою вікі-сайту в якому організовується співробітництво учнів в середині окремої групи, з іншими однокласниками.Діти ведуть журнал досліджень [1] Виконують завдання на перевірку отриманих знань з теми.
·         2 тиждень.
Працюючи в групахформа оцінювання роботи у групах учні створюють кінцевий продукт своєї діяльності. Презентують свою роботуШаблон:Вікі-стаття_учня Результати своєї роботи представляють на окремій сторінці учнівський вікі-сайті відбувається рефлексія, оцінювання навчальних досягнень учнівоцінювання вікі-сайту, рівень розвитку навиків мислення високого рівня.


Я обираю здоров'я
Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети
·         основний предмет- "Основи здоров'я"
·         другорядні предмети- фізкультура, інформатика
Навчальна тема (як записано в програмі)
Здоровий спосіб життя
Вік учнів, клас
7 клас 12-13 років
Стислий опис
Тема проекту «Я обираю здоров’я» зачіпає такі навчальні теми, як
·         «Здоровий спосіб життя як умова збереження і зміцнення здоров’я».
·         «Складові здорового способу життя». «Формування здорового способу життя». «Значення навичок і звичок для здоров’я».
·         «Правила здорового способу життя. Вибір способу життя».
Дослідження в рамках проекту допоможуть розширити знання з цих тем, навчать шукати і раціонально відбирати матеріал, грамотно компонувати його, аналізувати отримані результати. Дадуть можливість проявити ініціативу в організації навчального співробітництва, навчать проектувати власну навчальну діяльність. Підвищать мотивацію до вивчення інформатики, дасть зрозуміти, що здоровий спосіб життя - це модно, престижно в наш час, що турбота про здоров'я - обов'язок кожної людини, якщо він хоче бути повноцінним членом сучасного суспільства.
Повний План вивчення теми
http://wiki.iteach.com.ua/images/thumb/d/d1/DGHJMMF.jpeg/200px-DGHJMMF.jpeg
ПЛАН ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОЕКТУ
Навчальні цілі (скопіювати з Плану)
·         Використовувати природно - наукові тексти з метою пошуку інформації,
відповідей на питання, пояснень, створення власних усних або письмових висловлювань;
·         Використовувати різні довідкові видання для пошуку необхідної
інформації;
·         Визначати характер взаємовідносин людини і природи, знаходити приклади
впливу цих відносин на природні об'єкти, здоров'я і безпека людини;
·         Розуміти необхідності дотримання правил безпечної поведінки;
·         Використовувати знання про будову і функціонування організму людини для
збереження та зміцнення свого здоров'я, правила раціонального харчування та особистої гігієни;
·         Використовувати при проведенні практичних робіт інструменти ІКТ для запису
та обробки інформації, готувати невеликі презентації за результатами спостережень і дослідів;
·         Користуватися простими навичками самоконтролю самопочуття для збереження
здоров'я, усвідомлено виконувати режим дня;
·         Планувати, контролювати і оцінювати навчальні дії в процесі пізнання
навколишнього світу відповідно до поставленим завданням і умовами її реалізації;
·         Формувати компетентності у сфері самостійної пізнавальної
діяльності, критичного мислення, вміння бачити проблему і намітити шляхи її рішення;
Після завершення проекту учні зможуть: працювати з різними джерелами інформації, самостійно готувати презентацію, проводити дослідницьку роботу.
Опис оцінювання (скопіювати з Плану)
На початку роботи над проектом проводиться аналіз первинних знань та інтересів учнів за допомогою анкетування, вчитель показує мотиваційну презентацію - рекламу, для виявлення первинних знань, досвіду та інтересів учнів, на підставі якої учні визначаються з вибором груп за інтересами.
·         Учні Проводять відбір ідей, уточнення інформації (мозкова атака). В ході мозкової атаки заповнюються картки З-Х-Д,розподіляються ролі. Обговорюється план впровадження проекту.
У подальшій роботі учні використовують листи планування роботи в групі, обговорюють попередні результати в кожній групі.Заповнюють листи самоаналізу роботи в групі, продовжують заповнення картки З-Х-Д
Представлення результатів проводиться на підсумковій конференції - захист презентацій. Оцінюються підсумкові роботи груп, заповнюється щоденник самоконтролю з подальшим обговоренням та рекомендаціями.
Діяльність учнів (скопіювати з Плану)
·         Перед початком проекту
Учитель: повідомляє адміністрацію, учителів інформатики, фізкультури про проект, ознайомлює батьків з інформаційним буклетом, відправляє та збирає форми щодо надання прав (дозволів) щодо політики безпечного використання Інтернету з учнями, форми згоди батьків щодо Інтернет-проектів, обсягу та якості розміщеної учнями інформації в Інтернеті. Показує учням презентацію про дотримання законів авторських прав використаного матеріалу для проекту. Оцінює веб-сайти необхідні для роботи над проектом. Запропоновує учням переглянути веб-сторінки для отримання докладніших відомостей щодо учнівської безпеки та відповідального використання Інтернету. Проводить з учнями анкетування щодо визначення початкових знань учніванкета здоровий спосіб життя, заповнює таблицю «З-Х-Д». Ознайомлює з планом роботи над проектом, з інструктажем з техніки безпеки під час роботи над проектом. Показує презентацію-рекламу проекту, обговорює тематичні питання за проектом. Учитель пропонує завдання групам і форми захисту проекту. Перша група «Спортсмени» Друга група «Дієтологи» Третя група «Лікарі» Учитель: після того, як учні об’єднаються в групи, закріпити сильних учнів до слабких для допомоги. Учні: оцінюють веб-сторінки, в яких будуть працювати. Після перегляду учительської презентації,учні визначаються з групами, завдання яких їх зацікавили. Визначаються з ролями в групах. Складають правила роботи групи (23. Обговорюють задачи проекту, визначаються з проблемами дослідження, заповнюють картки «З-Х-Д». Визначаються з формою захисту проекту.
·         Під час виконання проекту
Учитель: заповнює журнал спостереження , журнал оцінювання, проводить консультації , надає допоміжні матеріали для слабких учнів – шаблони .Ознайомлює учнів з журналом оцінювання учнівських робіт, з критеріїв оцінювання презентацій. Проводить рефлексію щодо роботи над проектом. Надає приклади оформлення списку використаних джерел. Запропоновує учням звернутися по консультації до вчителя фізкультури.
Учні: розподіляють ролі та обов’язки в групі, збирають інформацію, ведуть щоденники роботи над проектом, заповнюють журнал само оцінювання,обговорюють критерії оцінювання, готуються до захисту проекту, поступово оформлюють проекти. 1 група «Спортсмени» Тема дослідження: Чим відрізняється здоровий спосіб життя від життя людей зі шкідлівімі звичками? Працюють з Інтернет - джерелами, знаходять матеріали для створення рекламних буклетів Беруть консультацію у вчителя фізкультури. Підбирають шаблони та ілюстрації для буклетів, оформлюють, користуючись критеріями оцінювання, та роздруковують роботи. 2 група «Дієтологи» Тема дослідження: Смачне, Буває "шкідлівім"? Консультуються з лікарем -дієтологом і створюють мультимедійну презентацію, звертаючи увагу на критеріїв оцінювання презентацій3 група «Лікарі» Тема дослідження: Чому рух - це життя? Учні збирають матеріал за своїми тематичними запитаннями, зіставляють питання для інтерв’ю.
Напередодні до захисту проектів Учитель надає учням листи для самооцінки (8), оцінки роботи групи (9), мультимедійної презентації до проекту, критерії оцінки якостей учнів під час захисту проекту (11), форму для взаємооцінювання презентації учнями іншої групи (12) . Запрошує на захист учнів батьків, адміністрацію. Учні опрацьовують критерії і готуються до захисту готових продуктів проекту.
·         Під час захисту проекту:
Учитель: бере участь в обговорення захисту проектів за підготовленими запитаннями (35), надає питання за змістом, оцінює роботи, узагальнює результати, аналізує, підводить підсумки. Учні: презентують роботи шаблон учнівської презентації, на завершенні колективно обговорюють, учні оцінюють виступи груп відповідно до критеріїв оцінювання групкритеріїв оцінювання презентацій, буклету. Підводять підсумки, проводять самооцінку роботи в групіоцінка роботи в групі, визначають групу, яка найкраще провела дослідження. Після закінчення проекту Учитель: проводить анкету з батьками щодо роботи учня над проектом (13). Запропоновує учням написати відгук на роботу однокласника (14). Проводить рефлексію – пропонує дописати таблиці «З-Х-Д»Методи поглибленої рефлексіїписьмовий щоденний(рефлексія). Надає кращі роботи вчителю інформатики для висвітлення на шкільному сайті. Учні: пишуть відгуки, таблицю «З-Х-Д» та тестування з теми, завершують фотозвіт роботи над проектами.



„Найвища цінність на землі”
Стислий опис проекту (скопіювати з Плану)
·         Проект передбачає формування у школярів інтересу до спілкування. Під час роботи над проектом діти набувають комунікативних навичок, вчаться працювати разом над спільною творчою роботою. Хлопчики та дівчатка будуть учитися відноситися один до одного з повагою.
·         Діти зможуть проявити себе у різних видах діяльності (артистична, поетична, музична), складання віршів, казок, братимуть участь у конкурсах на кращий малюнок, вірш.
·         Результатом проекту буде спільне з батьками свято «Свято добрих, ввічливих дітей», розроблено Кодекс класу.
План вивчення теми (вставити файл)
·         План проекту
Навчальні цілі (скопіювати з Плану)
·         розширення знань про найпростіші етикетні норми спілкування,
·         формування навичок пошуку інформації в Інтернеті,
·         навчання учнів критично оцінювати веб-ресурси,
·         формування відповідальності за дотримання Законів про Авторське право,
·         ознайомлення з веб- сторінками для отримання докладніших відомостей щодо учнівської безпеки та відповідального використання Інтернету.
Очікувані результати:
Ключове запитання
·         Друзями стають чи народжуються?
·         Чому ми потрібні один одному?
Тематичні запитання
1.     Чи можна прожити без дружби?
2.     Що було б, якби люди не вміли дружити?
Змістовні запитання
·         Як допомагати молодшим?
·         Як би ти хотів допомагати іншим дітям у твоєму класі?
·         Які вправи є для розвитку у себе позитивних рис характеру?
Оцінювання (стислий опис і інструменти)
·         До початку проекту
Для успішного проведення проекту визначити потреби учнів. Скласти план оцінювання. Проаналізувати матеріали про вибір стратегій та їх використання в проектній діяльності, використати критерії оцінювання та інструменти оцінювання для оцінки якості плану оцінювання для навчальної теми та методики оцінювання. Розробити форму оцінювання учнівської підсумкової роботи, результатів роботи в групі, оцінити приклад учнівської роботи на відповідність цілям запланованого навчального процесу. Створити план оцінювання, заповнити графік оцінювання. Провести з учнями анкетування щодо визначення знань учнів про дружбу.
·         Впродовж роботи над проектом
Ознайомити з журналом оцінювання учнівських робіт. Ознайомити учнів з критеріями оцінювання презентації та інформаційної газети та рекламного буклету. Провести рефлексію щодо роботи над проектом.
·         Наприкінці роботи над проектом
Надати учням критерії оцінювання мультимедійної презентації до проекту, критерії оцінки якостей учнів під час захисту проекту.
Презентація вчителя
Публікація

Найвища цінність на землі
Діяльність учнів та вчителя (скопіювати з Плану з посиланнями на відповідні документи)
·         Перед початком проекту:
·         Учитель:
Відправляє та збирає форми щодо надання прав/дозволів щодо політики безпечного використання Інтернет учнями, форми згоди батьків щодо Інтернет – проектів, обсягу та якості розміщеної учнями інформації в Інтернеті. Встановлює зв’язки та узгоджує проектні плани з класом партнером. Резервує час у комп’ютерному кабінеті. Створює публікацію про метод проектів та ознайомлює з нею батьків. Домовляється з представником туристичного агентства про виступ. Показує учням презентацію про дотримання законів авторських прав використаного матеріалу для проекту. Оцінює веб-сайти необхідні для роботи над проектом. Організовує перевірку наявності необхідних книг у бібліотеці. Створює графік виконання проекту. Створює та показує стартову презентацію для учнів з метою зацікавлення в роботі над проектом. Допомагає учням об’єднатися у малі групи, з метою корекції складу груп допомагає обрати лідерів груп. Пропонує учням переглянути веб-сторінки для отримання докладніших відомостей щодо учнівської безпеки та відповідального використання Інтернету. Пропонує форми захисту проекту. Проводить інструктаж з техніки безпеки під час роботи на комп’ютері.
·         Учні:
Після перегляду стартової презентації учителя про проект, діти об’єднуються в групи, збирають інформацію для проекту з різних джерел. Випускають листівки своїх досягнень де учасники проекту відображують процес пошуку, способи дослідження, власний аналіз отриманої інформації, запрошують небайдужих до співпраці
·         Під час виконання проекту
·         Учитель:
Робота над проектом починається з бесіди за методом «Асоціативний кущ» та анкетування з Основ проведення навчальних досліджень, вмінь користувача Інтернету, комп’ютерних навичок. Організує команди для роботи та взаємоперевірки, забезпечує ресурсами необхідними для взаємоперевірки груп, самооцінки учнів. Отримує доступ до учнівських файлів для забезпечення зворотного зв’язку щодо робіт учнів. Проводить моніторинг роботи учнів над проектом, розміщених в мережі Інтернет продуктів учнів щодо їх раціонального, безпечного та відповідального використання, оцінює прогрес створення портфоліо учня. Пропонує з метою диференціації роботи в групі: успішним опублікувати свою роботу на шкільному сайті, продовжити вивчення теми поглиблено, прийняти участь у різноманітних учнівських конкурсах. Для успішного проведення проекту пропонує звернутися за консультацією до вчителя історії, біології, інформатики, бібліотекаря. Фотографує учнів у процесі роботи над проектом. Заповнює журнал оцінювання учнівських робіт. Проводить бесіду з техніки безпеки. Заповнює таблицю оцінювання, в якій записано, як учні використовують навички 21 століття та фактичні знання з теми.
·         Учні:
На першому уроці з теми учні планують роботу групи. Для цього вони розподіляють ролі в групі, приймають правила роботи в групі. Планують роботу на комп’ютері, знайомляться з правилами роботи за комп’ютером. Обговорюють критерії оцінювання учнівських робіт: мультимедійної презентації, інформаційного бюлетеня, рекламного буклету. Знайомляться з формою журналу оцінювання учнівських робіт та учнівських груп. Знайомляться з дослідницькими завданнями своєї групи. * Перша група учнів «Дружба» буде досліджувати ставлення дітей до дружби, найголовніші риси товариша та друга, складати Кодекс класу, а також створить презентацію в Power Point. * Друга група «Журналісти» буде шукати цікаві історії, оповідання, вірші, казки про дружбу в бібліотеці та в Інтернеті, розробляти сценарій свята та випустить публікацію в Publisher. * Третя група «Художники» буде збирати малюнки до конкурсу, оформлювати зал до свята, готувати костюми, узагальнювати матеріали пошуку та створить Веб-сайт в програмі Publisher. * Четверта група «Актори» буде виконувати ролі під час свята, готувати танці, пісні, інсценівки.
·         На другому уроці обговорюють ключове питання, тематичні, змістові питання, задачі, які їм необхідно розв’язати. Учні всіх груп обговорюють, оцінюють та аналізують зібрані матеріали з метою створення мікрогрупи за спільними інтересами, застосування отриманої інформації у реальному житті. Аналізують знайденого з різних джерел матеріалу, відбирають його для створення презентації. Проектують зміст презентації, здійснюють пошук необхідних засобів наочності, її дизайн і оформлення.
·         На третьому уроці готуються до захисту, оформлюють звіт. Створюють остаточний варіант представлення проекту: мультимедійну презентацію(шаблон), інформаційну газету, рекламний буклет. Проводять його оцінку в групі за критеріями оцінювання.
Під час захисту проектів на четвертому уроці
·         Учитель
Бере участь в обговоренні, задає питання, що стосується змісту, проводить анкетування учнів з теми, оцінює роботи, узагальнює, аналізує, підводить підсумки, вручає нагороди. Визначає перспективи для поглибленого вивчення теми.
·         Учні
Презентують свої роботи протягом одного уроку, тому кожна група чітко дотримується регламенту. Проводять колективний аналіз та оцінюють виступи груп відповідно до критеріїв оцінювання, визначають, яка група провела аргументоване дослідження.
·         Після захисту проектів
·         Учитель
Проводить діагностику досягнень навчальних цілей за допомогою форми рефлексії, запитань та встановлення учнями нових навчальних цілей, упорядковує презентації з учнівськими роботами та закінченими проектними завданнями для кінцевого перегляду. Відправляє повідомлення з подякою доповідачам, батькам.
·         Учні
Всі учні класу можуть стати учасниками конкурсу на кращий малюнок, вірш про дружбу. По завершенні проекту учні разом з батьками будуть презентувати Кодекс класу та стануть учасниками шкільного свята «Свято добрих, ввічливих учнів».
Презентація учнів

Відомості про авто


Інтернет

Мета проекту

• Вивчення причини та характеру залежності від комп'ютерних ігор( кібераддикція);
• Визначення кількості учнів нашої школи , що мають високу ймовірність залежності від комп'ютерних ігор;
• Формування відношення до комп'ютера, як до помічника в навчальній діяльності, та джерела корисної інформації.
Основними методами дослідження є: теоретичний аналіз наукової та методичної літератури; відбір інформації; аналіз; узагальнення; опис.
                                                                    Хто володіє інформацією-той володіє світом.
                                                                                                    Ротшильд
Ідея створення даного проекту виникла не спонтанно .Маючи власних дітей не помітити, як вони хотять грати в комп’ютерні ігри , інколи навіть забуваючи про свої основні обов’язки , неможливо. А тому дослідити таку прив’язаність , показати наслідки та вивчити поради щодо запобігання кіберзалежності визначило назву та мету проекту. Всім відомий вислів "Моя хата з краю - нічого не знаю" зародився ще в прадавні часи, коли села й міста розбудовувались. Ті хати, що зводили на краю села, були відірвані від інформаційних подій, які відбувались в центральному районі. Нажаль в наш час нічого не змінилось, якщо проблема не моя то і говорити про неї не треба. Ми з учнями придержуємося інших поглядів, проінформований – означає готовий. Ми вирішили розповісти про існуючу проблему та шляхи її вирішення.
Гіпотеза: при умові виконання мінімальних рекомендацій та додержання певних правил щодо гри на компютері можна буде уникнути залежності від компютерних ігор.

Опис проекту

Основні завдання проекту

Відповідно з метою дослідження були поставлені наступні завдання:
Визначити джерела отримання інформації;
Зібрати та проаналізувати інформацію про етапи формування залежності від комп'ютерних ігор, визначити причини ;
Підібрати матеріал (тести) для проведення опитування , що вкаже на дітей , які мають високу ймовірність залежності від комп'ютерних ігор ;
На основі зібраної та проаналізованої інформації створити для учнів та батьків інформаційний буклет та відео « Обережно - кіберзалежність !!!»;

Провести учнівську конференцію на тему «Життя – це гра, чи гра – це життя » в рамках проведення дня «Безпека в Інтернеті».

Механізм реалізації проекту

Поступово комп'ютер стає невід'ємною частиною життя кожної дитини. Багато батьків дотримуються тієї думки, що хай краще дитина сидить удома за комп'ютером у них на очах, ніж гуляє з поганою компанією. Тому сьогодні комп'ютер став невід'ємною частиною життя навіть самих маленьких дітей,які отримують вільний і необмежений доступ до комп'ютерних ігор. Тому нерідко усвідомлення межі між реальним життям та віртуальним світом гри зникає саме в дитини.
·          
З актуальністю даної проблеми учні одразу погодились, тому з інтересом почали збирати та аналізувати інформацію , проводити опитування та інтерв'ю , створювати презентації і т.д. Важливо було вибрати правильний напрямок нашого дослідження. Для цього необхідно відповісти на ключове питання:

Питання на які треба дати відповідь:

1.Чи існує проблема комп'ютерної залежності?
2.Ознаки кіберзалежності ?
3.Причини виникнення залежності від комп'ютерних ігор у дітей та підлітків?
4.Яка комп'ютерна гра найбільш небезпечна?
5.Чи існують прояви комп'ютерної залежності в учнів нашої школи?
6.Які існують заходи профілактики кіберзалежності?

Очікувані результати проекту

В учнів , що проводили дослідження :
·         Розвиток навичок роботи в групі;
·         Навчитись правилам роботи з інтернет-ресурсами;
·         Розвиток вмінь роботи з різним програмним забезпеченням;
·         Розвиток комунікаційних компетентностей.
В учнів школи:
·         Розуміння проблеми комп'ютерної залежності , а саме залежності від комп'ютерних ігор;
·         Навички роботи та гри за комп'ютером, використовуючи поради та правила;
·         Вміти використовувати комп'ютер не лише для гри , а й для пошуку та аналізу інформації необхідної для навчальної діяльності

Етапи реалізації проекту

Номер
Етап
Завдання
Використання ИКТ
1.

Організаційний

·         Визначити напрямок дослідження: перегляд відео матеріалу Зависимость компьютерных игр ;
·         постановка мети Ключове питання;[[1]]
·         обговорення плану та методів дослідження.
·         Windows Media Player
·         Word
·         Моzilla Firefox
2.

Пошуковий

·         Ознайомитись з правилами роботи за комп'ютером та в мережі Інтернет Правила;
·         Пошук та вивчення учнями інформаційних джерел та Інтернет – ресурсів ;
·         Проведення консультацій з психологом про вибір тестів для проведення опитування учнів, щодо залежності від комп'ютерних ігор.
·         Моzilla Firefox
·         Yandex
·         Gogle
·         Word
3.

Дослідницький

·         Розподіл основних напрямків дослідницької діяльності Види робіт;
·         Проведення опитування учнів ( ТЕСТ та ІНТЕРВ'Ю );
·         Пошук відеоматеріалів .
·         Обговорення даного питання на сторінках блогу Наш проект Наш проект 2;
·         Розпочати створення web-сторінок проекту Сторінка проекту.
·         Word
·         Windows Media Player
·         Blogspot
·         Docs.google
·         Camtasia Studio
·         Adobe Dreamweaver
·         PowerPoint
·         Narod2
4.

Аналітичний

·         обговорення , аналіз та обробка зібраної інформації .
·         PowerPoint
·         Word
·         Adobe Reader
·         Docs.google
5.

Практичний

·         провести інформаційні десятихвилинки на виховних годинах Інформаційна десятихвилинка
·         створити для учнів та батьків інформаційний буклет БУКЛЕТ та відео « Обережно кіберзалежність !!!»ВІДЕО « Обережно кіберзалежність !!!» ;
·         провести учнівську конференцію на тему «Життя – це гра, чи гра – це життя » в рамках проведення дня «Безпеки в Інтернеті»;
·         Narod2
·         Word
·         Camtasia Studio
·         Windows Media Player
·         Youtube

Які результати одержали учні в проекті?

Під час проекту учні змогли показати вміння працювати над розв’язанням важливих проблем як самостійно, так і в групі, розвивали творчі та інтелектуальні здібності, формували інформаційні компетентностіта цінносні орієнтири. Під чам пошуку інформації учні навчилися виділяти головне, критично ставитися до різних джерел інформації, аналізувати та робити висновки. Навчилися створювати та редагувати блог та web-сайт , створювати відеороліки. При проведенні опитування, інформаційних виховних годин, створення відео та буклетів учні зрозуміли наскільки багатогранне використання комп’ютера для навчальної та пошукової діяльності.

Приклади учнівських робіт

Презентації
Відеороліки
·         ІНТЕРВ'Ю
Інформаційний буклет
·         БУКЛЕТ
Сторінки блогу
·         Наш проект
·         Наш проект 2;
Твори-роздуми [10][11][12][13][14][15][16][17]

Наш фотоальбом



Як вирішити проблему батьків і дітей?

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Українська література
Інформатика

Навчальна тема (як записано в програмі)

Іван Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я». Актуальність проблеми батьків та дітей. Характеристика персонажів

Вік учнів, клас

15-16 років, 10 клас

Стислий опис

Учні класу об’єднуються в 3 групи: «Родина батьків(Омелько та Маруся)», «Родина старшого сина (Карпо та Мотря)», «Родина молодшого сина (Лаврін та Мелашка)». Кожній групі потрібно розкрити характери героїв та способи усунення конфліктів, які виникають у родині, добрати приклади з усної народної творчості про родинне життя, створити і представити презентації.

Повний План вивчення теми

Навчальні цілі (скопіювати з Плану)

Учні зможуть: • давати оцінку образам та певним явищам літературного твору • аналізувати та синтезувати факти, вчинки персонажів • знаходити способи розв’язання конфліктів між дітьми та батьками, визначати їх причини та наслідки • використовувати комп’ютерні технології (програми для створення презентацій, пошукові системи) як інструмент для досліджень, організації, оцінювання інформації; • створювати переконуючі презентації з теми «Як вирішити проблему батьків і дітей?» і демонструвати їх цільовій аудиторії.

Опис оцінювання (скопіювати з Плану)

Учні з самого початку роботи над проектами заповнюють таблицю З_Х_Я_Д, для того, щоб визначити навчальні потреби учнів до початку їх роботи над проектами; продумати, як забезпечити учнів інформацією та допомогою у набутті необхідних навичок у разі необхідності. Кожен учень виконує тестові завдання, які допомагають актуалізації знань. Спостереження за роботою учнів та заповнення вчителем Щоденника спостережень дозволяє оцінити розуміння учнів і, при необхідності, скеровувати їх навчання в потрібному напрямку. Учні також використовують Форму оцінювання з балами, за якою вони мають створювати презентацію. Використовують Форми оцінювання з балами для здійснення самооцінювання своєї роботи та отримання оцінки з боку їх однокласників. Оцінювання здійснюється вчителем на основі спостережень та перегляду продуктів діяльності учнів. По закінченні роботи на проектом учням пропонується розв’язати кросворд. Остаточна оцінка за тему виставляється з врахуванням оцінки за презентацію з тієї ж Форми оцінювання з балами і учнівських таблиць та висновків до завдань, кросворду.

Діяльність учнів (скопіювати з Плану)

Початок роботи
Пояснення учителя про цілі та суть проекту з демонстрацією презентації. Виступ психолога школи на тему «Родинні конфлікти. Причини і способи їх усунення». Учні заповнюють таблиці З-Х-Я-Д та виконують тестові завдання для актуалізації знань. Учні класу об’єднуються в 3 групи: «Родина батьків(Омелько та Маруся)», «Родина старшого сина (Карпо та Мотря)», «Родина молодшого сина (Лаврін та Мелашка)». На уроці кожній групі дається окреме завдання. «Родині батьків», «Родині старшого сина», «Родині молодшого сина» необхідно розкрити образи героїв і з’ясувати, що потрібно зробити для уникнення конфліктів у сім’ї, добрати приклади з усної народної творчості про родинне життя.
Робота над проектом

Учні груп шукають цитати про характеристику персонажів, заповнюють таблиці «Позитивні та негативні риси характеру героїв» та користуючись формами оцінювання з балами готують презентації про характеристики персонажів та способи усунення конфлікту в родині. Учитель спостерігає за роботою учнів та робить записи в Щоденнику спостережень для вчителя. І група – «Родина батьків» розкривають образи Омелька та Марусі і визначають, що потрібно зробити для подолання конфлікту. Знаходять прислів'я та приказки про виховання дітей. ІІ група – «Родина старшого сина» розкривають образи Карпа та Мотрі і визначають, що їм потрібно зробити для уникнення конфліктів. Знаходять прислів'я та приказки про ставлення до невісток та свекрух. ІІІ група – «Родина молодшого сина розкривають образи Лавріна та Мелашки і визначають, що їм потрібно зробити для подолання конфлікту. Знаходять прислів'я та приказки про щасливе сімейне життя.
Закінчення роботи
Учні кожної з груп роблять висновки щодо позитивних і негативних рис характеру героїв та способів уникнення конфліктів, оформлюють свої дослідження в презентації та презентують свої роботи, учні з інших груп закінчують заповнення таблиць. На завершення учням пропонується заповнити кросворд, щодо засвоєння теми.




Немає коментарів:

Дописати коментар

Загальна кількість переглядів сторінки