Усі дороги ведуть до
школи… Ці слова цілком і повністю
характеризують мій життєвий шлях
Я – вчитель. Іноді, коли в школі після
уроків настає тиша, я замислююсь і задаю собі питання: «Чому я
тут?» Ні, не працюю – я тут живу. Чому навіть у ті часи, коли шкільні стіни замінюються на
домашні, я знову повертаюся подумки до
школи, до учнів, уроків?…Напевно, тому , що для мене професія вчитель – це не
робота, це – моє життя. Тут, на уроках, я не помічаю, як лине час, а
спілкування з дітьми залишає мою душу молодою . Водночас я відчуваю
, що кожна дитина робить мене мудрішою, вчить чомусь, знаходить відгук в моєму
серці.
Пропрацювавши
в школі кілька років , я зрозуміла одну
річ: ти – або вчитель, або – ні. І не буває тут середнього. Вчитель – це
стан душі і думок, стиль життя і спілкування. Щоб бути вчителем, просто навчати мало, необхідно мати любов і
терпіння до учнів, необхідно захоплюватися своїм
предметом, із захопленням навчати дітей …Тільки не
тому, що так треба, а тому, що тобі так хочеться поділитися знаннями.
Я – вчитель. Чому саме я? Я вірю, що кожна людина в цьому
світі має своє призначення . Аналізуючи свій життєвий шлях, я знову і знову переконуюсь, що моє призначення – бути учителем.
І навчати не тільки предмету, який я дуже люблю. Я постійно
думаю про те, чи все я зробила для учня так, як
треба? Чи змогла я торкнутися його душі, щоб виріс він добрим і людяним? Чи буде в ньому прагнення
пізнати і зберегти навколишній світ, побачити в ньому красу і неповторність? Чи захистить він тварину від жорстокості? Якою
він виросте людиною? Чи залишиться на Землі після нього щось хороше, добре?
Адже людиною мало народитись – людиною треба стати. Як допомогти дитині
на цьому непростому шляху?
У своєму спілкуванні з дітьми (мені не хочеться
називати це роботою) , я хочу бути старшим товаришем, намагаюся поділитись власним життєвим досвідом, застерегти
дітей від можливих помилок. Я намагаюсь бути відкритою і доступною у
спілкуванні, вислухати і підтримати, підказати і пожаліти, направити і
захистити, а іноді просто налити склянку чаю і мовчки посидіти поряд. Бо
діти – різні, і різне у них життя. Щоб зрозуміти дитину , необхідно побачити
перед собою не тільки учня, а особистість, молоду і недосвічену , з власними
проблемами і переживаннями, особливостями виховання в родині. І так важливо
вчасно простягнути їй руку допомоги.
На
своїх уроках я завжди пов`язую
матеріал з життям, навчаю дітей користуватися новими знаннями.
Я вважаю, що знання мають цінність, якщо вони пов`язані з практикою життя. І не
випадково я обрала саме біологію, бо мій предмет – наука про життя. Ми
навчаємо один одного: я - дітей, а діти - мене.
Я дуже люблю свою роботу, хоча вона
складна і займає більшість часу. Я дуже люблю дітей, хоча іноді здається, що
вже не вистачає сил. Я завжди намагаюся бути чесною, відкритою і доступною для
учнів, і відчуваю, що вони довіряють мені. Я обожнюю свій предмет і вважаю його
одним з найцікавіших, найперспективніших, найнеобхідніших. В біології ще багато
невідкритого, незвіданого. Нам необхідні добрі лікарі, ветеринари, агрономи,
мікробіологи, тренери, селекціонери, генетики… Це тільки початок
переліку. В цьому я переконую своїх учнів. Я не просто навчаю, я
намагаюся постійно показати для чого ці знання необхідні, де можна скористатися
ними на практиці і в подальшому дорослому житті.
Кожен урок я намагаюся зробити
цікавим. Для цього постійно навчаюся і вдома самостійно, і відвідую
різноманітні курси. Постійно поглиблюю знання з предмета. Люблю навчатися
чогось нового і обов'язково втілюю це в життя. Буває, що не можу чітко
відповісти на якесь питання, що має учень. Але я цього не соромлюся. Я
кажу, що ця наука дуже об'ємна і неможливо знати все. Натомість ми ставимо з
учнями проблемне питання і разом шукаємо на нього відповідь. Це тільки посилює довіру і повагу учнів. Ми навчаємо один одного: я- дітей, а діти - мене.
У роботі сучасного учителя вважаю важливим
використання ІКТ
На уроках постійно впроваджую інтерактивні
технології навчання, окреме місце виділяю тренінгу
Мої улюблені методи навчання : Проблемно - пошуковий метод, метод проектів
Мої улюблені методи навчання : Проблемно - пошуковий метод, метод проектів
Вважаю, що головне, щоб дітям було цікаво і
вийшовши зі школи вони мали критичне мислення і життєві навички, а також знання,
що стануть їм у нагоді.
Коли я бачу зацікавленість, коли я бачу результат – я щаслива.
Немає коментарів:
Дописати коментар